Translate

sobota, 26 września 2015

Fox - 'The Little Prince' ... Lis - 'Mały Książę'

"Mały Książę" jest książką, którą przeczytałam jako dziecko
i do której wracam co jakiś czas. 
Nie potrafiłam więc oprzeć się pokusie
obejrzenia ostatniej ekranizacji.
Obaw miałam wiele, lecz film mnie zauroczył.
Efekt - Lis inspirowany filmowym przyjacielem głównej bohaterki.

http://lalkacrochetka.blogspot.com/2015/09/fox-little-prince-lis-may-ksiaze.html

Przywołał wiele wspomnień :)

http://lalkacrochetka.blogspot.com/2015/09/fox-little-prince-lis-may-ksiaze.html

Skłonił do ponownej lektury i wielu refleksji.

http://lalkacrochetka.blogspot.com/2015/09/fox-little-prince-lis-may-ksiaze.html

"... Lis zamilkł i długo przypatrywał się Małemu Księciu.

- Proszę cię... oswój mnie - powiedział.
- Bardzo chętnie - odpowiedział Mały Książę - lecz nie mam dużo czasu. Muszę znaleźć przyjaciół i nauczyć się wielu rzeczy.
- Poznaje się tylko to, co się oswoi - powiedział lis. - Ludzie mają zbyt mało czasu, aby cokolwiek poznać. Kupują w sklepach rzeczy gotowe. A ponieważ nie ma magazynów z przyjaciółmi, więc ludzie nie mają przyjaciół. Jeśli chcesz mieć przyjaciela, oswój mnie!"
 
http://lalkacrochetka.blogspot.com/2015/09/fox-little-prince-lis-may-ksiaze.html

Lisa wykonałam według własnego wzoru 
inspirowanego oczywiście postacią filmową,
lecz jest jedyny w swoim rodzaju :)

Zrobiony jest z bawełny, siedząc ma 26cm.
Jest mięciutki i bardzo poręczny,
a po oswojeniu może wszędzie towarzyszyć nowemu przyjacielowi.
Wspólnie wybraliśmy się do kina ;-)

http://lalkacrochetka.blogspot.com/2015/09/fox-little-prince-lis-may-ksiaze.html

Istnieje możliwość wykonania podobnego liska.

Osoby zainteresowane zapraszam 
do kontaktu via e-mail:
lalkacrochetka@gmail.com

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 
oraz pozostawione komentarze.

Będę bardzo wdzięczna za konstruktywną krytykę
i sugestie co mogłoby być zrobione inaczej lub lepiej :)

26 komentarzy:

  1. lisek piękny - jak z filmu !!!!! mi tez film się podobał, chociaż byłam na nim razem z dziećmi które okropnie się wynudziły :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) myślałam, że dzieciom też się film będzie podobał ...

      Usuń
  2. również do Małego Księcia wracałam niejednokrotnie i pewnie jeszcze bede wracać, tylko musze zaopatrzyć się w swój egzemplarz bo porzedni był "domowy" i tam pozostał :) większość tych ważnych cytatów znam niemal na pamięć - niesamowita mądrość. Co do liska jak go zobaczyłam to się zakochałam ! również oglądałam wersje kinowa , bałam się że popsują ale jestem mile zaskoczona a lisek wypisz wymaluj :) cudny :) choc byłabym ciekawa wersji "luźniejszej" jeszcze dokładniejszej jak na filmie gdzie lisek nie miał sztywnego tułowia i to dawało mu jakis taki dodatkowy urok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest w tej książeczce coś magicznego i za każdym razem można znaleźć coś nowego :)

      przyglądałam się uważnie filmowemu Liskowi i w zależności od potrzeb - animacja zmieniała lekko jego kształt. kusiła mnie 'luźniejsza' wersja, ale obawiałam się, że nie będzie to zbyt dobrze wyglądało ... może następnym razem spróbuję.

      w rzeczywistości tułów nie jest sztywny, jest mięciutki i daje się wyginać ... nie mniej jednak faktycznie nie ma tak 'używanego' wyglądu, jak ten filmowy

      dziękuję za miły komentarz :)

      Usuń
  3. seu trabalho me encanta cada vez mais !!!
    é tão bonito e tão bom vir aqui visitá-la e ver coisas tão lindas !!!
    maravilhosas mãos abençoadas você tem !!!
    :o)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. thank you :) you always make me almost blush :)

      Usuń
  4. Piękny lisek :) Nie pamiętam już zbyt dobrze "Małego Księcia", czytałam tą książkę lata temu, ale wypowiedzi lisa o tym, żeby go oswoić utkwiły z mojej pamięci. Nawet nie wiedziałam, że można zobaczyć ekranizację w kinie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)

      polecam film - bardzo fajne podejście i unowocześniona fabuła; daje do myślenia, choć nie jest to ekranizacja samej książki; świetna animacja i bardzo pomysłowe oddzielenie filmu od książki ... warto!

      Usuń
  5. Lisek jest słodki i ma w sobie wiele uroku :)
    A przy okazji przypomniałaś mi piosenkę,
    której fragment cytuję. Śpiewała ją Kasia Sobczyk:
    "Gdzie jesteś, Mały Książę? Gdzie
    Odszedłeś z mej książeczki kart?
    Czy po pustyni błądzisz?
    Znów,rozmawiasz z echem pośród skał?
    Czy tam, gdzie świeci złoty wóz
    Oglądasz Ziemię w swoich snach,
    Gdzie pozostała z dawnych dni
    Niby wspomnienie bajka ta."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)

      ta piosenka zawsze mnie rozczula :)

      Usuń
  6. It's so nice and lovely ;-)
    Greets from Belgium, Sofie

    OdpowiedzUsuń
  7. I have to admit: I love foxes. And this one is a real cutie! Happy crocheting, Marjan

    OdpowiedzUsuń
  8. Słodki lisek :-) Cudowny.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh, he is so adorable :) Thank you so much sharing!
    Joanita @ Snickerdoodle Sunday

    OdpowiedzUsuń
  10. przepiękny!! czego użyła pani do robienia? jakiej włóczki? pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) Lisek wykonany jest z bawełny :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń